https://iqmatrix.com/ באדיבות Adam Sicinski

מרחב R&D, הינו קבוצה של אנשי חינוך, מדע אקדמיה וטכנולוגיה שהתאספה באמונה שניתן ומגיע לכל ילד וילדה ללמוד אחרת,  למידה אפקטיבית ומשמעותית, שאת התוצאות שלה ניתן יהיה לראות גם שנים רבות מאוחר יותר – בחיים הבוגרים. 

לשם כך פיתחנו במרחב תוכנית בת 8 שבועות בה לומדים ולומדות מכיתות ה’ ומעלה מרחבי הארץ יתמודדו עם אתגרים ובעיות מהחיים יחקרו ויפתחו להם פתרונות.

וכל זאת בהנחייה ותמיכה מקצועית של מנחים ומומחים מתחומים מגוונים.

מוזמנים להעמיק בעו”גים שלנו.

ואלה העו"גים שלנו

עוגן גמיש
"Outside-in" (*)

הבעיה המאתגרת היא אותנטית. האותנטיות נובעת מכך שהלומדים והלומדות  מגדירות/ים אותה בעצמם/ן, והיא מעוגנת בחייהם האמיתיים.
הגמישות: אם מיתגלה קושי במציאת בעיה אותנטית – אנחנו שם לעזור ולהכווין אם נחוץ.  

 (*)  ה-OUTSIDE הוא כלל מרחבי המחיה של מי שבא אלינו. ה-IN הוא המרחב הספציפי שלנו. הביטוי OUTSIDE-IN מייצג בהכי תמציתי שאפשר את הרעיון הפדגוגי של המרחב R&D.

לקריאה נוספת: הסושי שעשה לי בית ספר 

עוגן גמיש
פיתוח תוצר

פיתוח ויצירה של תוצר מחברים אותנו לחוויה של מייקרים. לעיתים לומד או לומדת לא רואים בפיתוח תוצר מטרה מאתגרת והולמת לפתרון הבעיה שבחרו.  ובכל זאת, חשוב לנו לכלול את העוגן הזה, כשהאמירה “לתת משהו מעצמך במחשבה על האחר” תרחף מעליו ותאציל מיומנות ריגשית ששווה לרכוש.
הגמישות: אם לומד או לומדת יעמדו על דעתם בהיגיון, לא ניכפה פיתוח תוצר, בתקווה שבסבב הבא יתנסו בכך בשמחה.

לקריאה נוספת: 

עוגן גמיש
כלים שלובים

בתהליך של חקירה ופיתוח אפשר להיעזר בכלים מקובלים. אם נחוץ ידע מהימן ותקף – כדאי להשתמש בכלים מדעיים, ואם נחוץ לבנות, לעצב ולייצר – הכלי הטכנולוגי לפיתוח ישמש אותנו ביעילות. השילוב של כלי מחקר מדעי יחד עם הכלי הטכנולגי הוא הדרך המובטחת לפתרון בעיות.

לקריאה נוספת: 

עוגן גמיש
לומד עצמאי

כל אדם הוא לומד עצמאי. לא צריך לייצר אותו כלומד עצמאי. פשוט לגמרי – צריך לאפשר ללומד להשתמש ביצירתיות הטבעית, לא קודם לדכא אותה ואז לייצר אותה.
הגמישות: אם מיתגלה קושי בעצמאות – אנחנו שם לתמוך ולעודד. 

לקריאה נוספת: 

עוגן גמיש
האטה

לא רצים לשום מקום. למידה זו לא תחרות.
הגמישות: אם מישהו רוצה לרוץ – לא נאט אותו בכוונה. 

לקריאה נוספת: 

עוגן גמיש
עבודה השתתפותית

בחיים האמיתיים, רוב המו”פ הטוב קורה כשמספר מוחות חוקרים את הבעיה ומפתחים ביחד את התוצר שתורם לפתרונה. במרחב R&D שלנו נעודד עבודת צוות השתתפותית.
הגמישות: אם לומד או לומדת יעדיפו לעבוד בעצמן/ם על בעיה ופתרונה, אנחנו נכבד את בחירתן/ם, ונקווה שבמסע הבא ירצו להיתנסות ביחד.

לקריאה נוספת: 

עוגן גמיש
קהילה לומדת

העוגן – קהילה לומדת: במרחב R&D נבנית קהילה שמסייעת בחקירה ובפיתוח של פתרון לבעיה. המידע מגיע ממקורות מגוונים, כולל ממומחים ואנשי מקצוע שמתגייסים בהתאם לצורך הספציפי של החקירה והפיתוח. הורים הם חלק מהקהילה הלומדת.

לקריאה נוספת: 

יש שאלות? רוצים לדעת עוד?

דילוג לתוכן